Veel van onze particuliere klanten vragen zich af waarom de prijzen ineens exclusief btw wordt weergegeven. Wij geven hier uitleg.

Niet alleen meer een beveiligingscamera winkel...

Sinds 2005 zijn wij actief geweest met verkopen van beveiligingscamera's, recorders etc. Het vinden van producten was niet ingewikkeld omdat we veelal analoog verkochten, toen kwamen er IP camera's bij en nu sinds 2023 verkopen we alles omtrent beveiligingssystemen. We zijn dus nu een volwaardig beveiligingsbedrijf met een online winkel, de producten die wij verkopen zijn best lastig te begrijpen of in te stellen/programmeren. Sinds 2020 hebben we prijzen inclusief btw staan, maar we komen er nu echt achter dat dit voor ons niet lekker werkt en zie hieronder waarom.

Particulieren kopen zonder goed te lezen, foto's te bekijken of bij twijfel even bellen een product en deze blijkt later toch niet juist te zijn, of particulieren kopen een bewakingscamera en gaan deze installeren en het werkt niet. Hier komen dan ook de problemen...particulieren melden een retour aan en geven aan dat het niet werkt, dit hebben we nu al tientallen keren meegemaakt en bij controle als wij zelf gaan testen werkt het product prima. Het kost ons bakken met geld om heen en weer te sturen op onze kosten terwijl er niks aan de hand is.

Service

We hebben een heleboe klanten die ons kennen en waarderen voor de waardevolle service die wij bieden, indien een product niet werkt dan belt u ons eerst op voor service dat wij op afstand een beoordeling kunnen doen, als onze technicus zegt dat het product inderdaad niet werkt, dan sturen wij meteen zonder twijfel een retourzegel. Helaas was het bij ons vaak zo dat particulieren dan ineens een installatiebedrijf inschakelen en dat het product niet meer nodig is en eisen om een retourzegel. Zolang we dit blijven doen, is er niets aan de hand, maar als we een retourzegel weigeren te sturen, dan komen de frustraties los bij particulieren en vergeten het begrip "respect". Deze klanten schrijven dan ook een superslechte review over ons wat totaal niet waar is, want we hebben nooit de kans gehad om dezelfde klant op afstand te mogen helpen.

Dozenschuivers

Wij zijn geen dozenschuivers en nooit zo geweest, we tillen ze op :P Nee serieus we bieden hele goede service aan en laten klanten niet achter met problemen. OnlineCameraShop is begonnen in een zolderkamer, onze eigenaar heeft ontzettend veel werk moeten verrichten om een goede naam op te bouwen en we zullen de naam OnlineCameraShop ook altijd blijven beschermen, zelfs als we leveringen aan particulieren moeten minderen oftewel stoppen. Het doet ons dan ook veel verdriet als wij een smakeloze review krijgen, want als wij inderdaad een bedrijf zouden zijn die bij problemen lekker achterover gaat zitten, dan verdienen we slechte reviews punt uit! Maar dat is bij ons niet het geval, wij vinden het fijner als onze klanten gelukkig zijn met de aankoop. Wij zijn soms 2 dagen of langer bezig om een klant te helpen om een camera wat niet eens van ons is, werkend te krijgen op onze recorder, als wij na afloop om een review vragen hebben we maand later nog steeds geen leuke review ontvangen, maar als er maar 1 ding fout gaat, dan heeft de klant ineens wel tijd voor een slechte review en dat vinden wij erg jammer want wij zijn geen dozenschuivers!

Hoe nu verder?

Wij zouden het fijner vinden als particulieren eerst contact met ons opnemen voor advies, dat we samen alles gaan bespreken en meteen ook per email de juiste productlinks doorsturen, wij merken dat bij deze aanpak wij vrijwel nooit boze particulieren hebben, want we hebben alles vooraf besproken bij ons, per email of telefonisch. Op dit moment staan alle prijzen exclusief btw en we hebben ook de in/ex btw weergave verwijderd van de shop, als particulier kan je nog steeds bestellen maar er komt dan nu wel 21% btw bij tijdens het afrekenen. Particulieren snappen nu wel dat we geen consumentenshop meer zijn en verlaten dan ook onze webwinkel en daar zijn we op voorbereid. Maar bent u een particulier die na het lezen van ons verhaal graag zaken met ons wilt doen? Dan bent u van harte welkom en wij zullen er alles aan doen om u een systeem aan te bieden wat voldoet aan uw eisen. Dus eigenlijk blokkeren we particulieren voor de helft, iedereen kan nog bestellen want BTW nummer invoeren is nog niet verplicht.

Retourbeleid

Zoals eerder gezegd wij zijn geen moeilijk bedrijf, maar we vinden het oneerlijk dat wij de kosten moeten dragen voor klanten die een product verkeerd hebben besteld en dan eisen om een retourzegel. Wij geven een retouzegel indien:

* Product bij aankomst niet werkt (en dit willen we dus altijd eerst testen met onze tech)
* Wij een verkeerd product hebben geleverd
* Ruilen (we sturen een zelfklevende retourzegel mee met uw nieuwe bestelling)