Nieuw wachtwoord nodig?

We kennen het allemaal wel: je moet voor het eerst in lange tijd weer ergens inloggen en het blijkt dat het wachtwoord dat je in je hoofd had niet blijkt te kloppen. Wat nu? Nog een keer proberen in de hoop een typefout te hebben gemaakt? Een ander wachtwoord proberen? Dat kan allemaal, maar we weten allemaal wel dat je er meestal niet meer in komt. Als dit bij je recorder gebeurt, wat moet je dan doen?

Nieuw wachtwoord nodig

In dit scenario moet je dus eigenlijk een nieuw wachtwoord hebben. Maar hoe kun je dit voor elkaar krijgen?

Omdat het om beveiligde camera’s gaat, kan niet iedereen gewoon makkelijk een nieuw wachtwoord aanvragen. Dat zou namelijk niet veilig zijn. Dan zou iedereen dat bij uw camera kunnen doen, wat natuurlijk niet gewenst is. Daarom is het bij de meeste camerasystemen zo dat je bij de verkoper (wij dus) dit opnieuw moet aanvragen en wij de vraag voor nieuw wachtwoord bij de leverancier moeten neerleggen. Bij Hikvision is er nu echter een makkelijkere oplossing.

 

Hikvision direct bij ons aanvragen

De wachtwoorden van de Hikvision recorders kunnen wij nu namelijk zelf direct neerzetten. Hoe het werkt:

  1. Neem contact met ons op om ons te laten weten dat je je wachtwoord kwijt bent en vertel ons je ordernummer zodat we weten om welke producten het precies gaat.
  2. Wij gaan u in contact brengen met een collega van ons van de support afdeling.
  3. Onze collega zal een afspraak met u maken om samen een aantal stappen te doorlopen via Anydesk zodat u zo snel mogelijk weer in uw systeem kunt.

 

Hoe zit het dan met andere merken?

Andere merken zoals Dahua en Safire moeten wij helaas ook via de leverancier regelen. Dit doen wij natuurlijk graag voor u, dus u kunt gewoon bellen of mailen voor onze support.

 

Geldt dit voor NVR’s of XVR’s?

Beide! Voor beide type recorders gelden hiervoor dezelfde stappen. Het maakt dus niks uit of je 4-in-1 camera’s hebt of IP camera’s.

 

Mijn wachtwoord is gereset, wat nu?

Zodra u weer een nieuw wachtwoord heeft is het natuurlijk heel belangrijk dat je deze onthoud. Normaal heb je natuurlijk opties op de computer om je wachtwoord te onthouden, maar bij de recorder werkt dat niet zo. Wat adviseren daarom om een sterk wachtwoord te kiezen die je vaker gebruikt of om een wachtwoord van ons te gebruiken. Als je een wachtwoord van ons gebruikt en die vergeet, kun je ons altijd een belletje geven zodat wij je het wachtwoord opnieuw geven en jij probleemloos weer in je recorder kan.